- lör 18 apr 2020, 19:14
#1375325
På min 940 växlade jag nippel på insuget mellan oljefällan och AC:n inne i bilen, efter att jag bytt vevhusventilationen men fortfarande upplevde lite övertryck. AC:ns nippel hade något större diameter och suger lite mer luft genom oljeavskiljaren. Efter det suger locket fast ordentligt. Man tog bort flamfällan på turbo, men där mynnar vevhusventilationen ut före turbon så risken att en baktändning i insuget tänder vevhusgaser genom blocket är liten. Fast jag har aldrig hört att det varit ett problem på någon motor?
Kör nu: Tesla Model 3 LR, Volvo 850 Turbo -94
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18