Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rd350
#1296507
Det är en tryckacumulator på bilden. Kolla pumprelä om pumparna ej går som dom ska. K-jetronic ska gå nån sekund vidtillslagen tändning.
av lincoln
#1296589
Tack Lennart för att du är mitt bollplank med fin fin info..pumpen i tanken är tyst både på tändning o starten ..Ja ska hur som helst ta upp pumpen o testa den.. Pumpen på E-motorn ska ge 5 kg säger du ..men var på vägen till spridarna blir trycket lägre? kan man fråga så? men pump under bilen ska även den ge 5 kg? eller? Ja ska även rengöra fördelaren o byta o-ringarna Tack
Användarvisningsbild
av lennarte
#1296686
"Styrningen" av bränslemängden regleras av 2 olika tryck, Systemtrycket bör ligga nånstans 4,5-5,3 bar och spridarnas öppningstryck 2,8-3,8 bar. Detta styrs av en tyckregulator som sitter i bränslefördelaren och en styrtrycksventilen som sitter någonstans vid sidan om
Här är en länk till en som kan K-Jetronic
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Bransle/bransle.html
I det blå fälter finns en läk til K-Jetronic. Läs igenom och studera den
Där finns en massa annat roligt att läsa om trimning av motorer och liknande på denna sida. Själva systemet K-Jetronic är i princip likadant oavsett om det är en Volvo eller så här en Audi Quatro
Söker du på K-Jetronic på nätet finns det handböcker att ladda ner. Främst på tyska, men även engelska och ibland svenska

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]