Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Aaaaaah, klippa???? :-O)
Här har jag slitit och pillat isär och fått igång mina motorer...

Har man kört i snöslask på motorväg i mörker utan strålkastartorkare lär man uppskatta den funktionen! Och nu ser man vilken skillnad på ljuset det blir när man drar i torkarspaken.
av Hocki
Instämmer helt dom är guld värda å ha fungerande på plats tar du bort dom kommer du ångra dej/Håkan
Användarvisningsbild
av VOLVO$MAN
Har aldrig haft torkare på nån av min volvosar och aldrig heller klagat!! (ångrar inget)
Användarvisningsbild
av mrsniper
Nu är dom borta...Mycket snygare
:) :)
Användarvisningsbild
av kottetrance
finns det nån 740 där dom fortfarande funkar?.... gubbkörda isåfall kanske..
av indoles77
kottetrance skrev:finns det nån 740 där dom fortfarande funkar?.... gubbkörda isåfall kanske..
Vad har gubbkörd bil med strålkastartorkare att göra!?

Är det typ om man inte vet vart bilen börjar och slutar så att man begraver fronten i snövallar varje gång man parkerar som torkarna lägger av!?

De funkar på min 740 utan ett uns av underhåll på 17 år...
Användarvisningsbild
av Äntligen en volvo igen!
Tja, gubbkörd?!? GLT 16V 160Hk knappast men torkarna funkar...
instämmer annars med alla som tycker de är bra att ha, har stått med papper och torkat smuts så många gånger så det lilla det kostar att få igång torkarna är värt varenda krona, har ju faktiskt med trafiksäkerheten att göra och där skall man inte snåla.

Vill jag själv köra ihjäl mig är det min sak men att utsätta andra för fara ... dåligt ljus i dåligt väder är ingen bra kombination.

Mitt råd, på med torkarna igen eller ring mig när du är ute och kör så jag kan hålla mig inne :D

/MK
av malumbub
Hoppar in i tråden som ny medlem...

Nån som har tips på hur man kan få en att funka igen? På min bil funkar den högra, men ej den vänstra. Jag är inte så jättekunnig med bilar, men kanske kan fixa detta ändå? Har annars vänner som är mer vana vid att fixa, men inte just med detta...
Tips, någon?
Användarvisningsbild
av Ramon
Ifall det endast är den ena torkararmen som ej fungerar så är den mest troliga orsaken att skruven som håller torkararmen är lös... Ifall båda slutat fungera hade det kunnat vara en säkring, fel i kontakten eller på själva motorn, men i ditt fall antagligen endast en lös skruv...
av malumbub
Ramon skrev:Ifall det endast är den ena torkararmen som ej fungerar så är den mest troliga orsaken att skruven som håller torkararmen är lös... Ifall båda slutat fungera hade det kunnat vara en säkring, fel i kontakten eller på själva motorn, men i ditt fall antagligen endast en lös skruv...
Ok, så jag ska leta efter en lös skruv - vore ju toppen om det vore så enkelt!
*kollar imorn*
B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Det låter väl då som att det kan […]

2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt, du ser ut att ha bra skick på bilen[…]