Felkod 2-3-2 brukar betyda att det är läck någonstans mellan LMM och lambdasonden så det kommer in luft som inte "registrerats", då ger lambdan fel värde till styrboxen och den ökar på med bränsle. Hur mycket bensin tar den per mil? Hur kör du, och kör du långa/korta sträckor. Min svåger (och förre ägare till min 740) körde den på under litern när han pendlade till jobbet (c:a 18 km enkel väg) medans jag aldrig kom under litern (1,1 - 1,2 l/mil. 6 km enkel väg). för några år sedan byggde jag om den till etanoldrift och den låg då på omkring 1,5 l/mil (ska dra c.a 30 - 35 % mer). Sedan drygt ett halvår är jag pensionär och kör inte längre till jobbet och kör följaktligen inte så mycket. När jag kör så kör jag alltid minst en mil, gärna 2 eller 3 när jag ändå kör och bränsleförbrukningen har sjunkit till dom nivåer svågern hade. Sista tankningen (i förmiddags) så hade den dragit drygt 1,05 l/mil.(c:a 0,85 l/mil om jag kört på bensin)
med både AC och dubbade vinterdäck. Jag har B234F motorn på 159 hk (ingen turbo). Idag körde jag med takluckan öppen för första gången för säsongen

+9 och solsken