Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av duttowisch
Är helt 100 på att skruven kommer från den lilla aluminium kåpan där packboxen sitter.
Jag och min far bytte koppling och även denna packbox för nästan 9år sedan, 16000mil sedan. Tydligen spände vi inte den tillräckligt annars hade den inte vibrerat av, så enkelt är det.
Körde en runda precis. Går otroligt bra för att vara en 20år gammal bil.
Hej jag har en Volvo 945 års model 95.
den startar å går i c 7 min sen dörr den.
Jag har bytt bränsle relä och har bytt bränsle filter bytt tändspolen. men felet kvar står en då.
Å när man har startat den så den får gå till den stannar så kan man inte starta den direkt efter utan lär vänta ett par minuter sen kan man starta den igen. Har mät batterit inge fel där och mät när den är i gån så att den laddar som den ska.
så jag undrar nu vad kan de varar för fel nån som vet tack sam för svar så fort som möjligt
av duttowisch
Lite fel tråd kan jag tycka. :roll:

Jag hade kollat gnistan först.
Är där gnista om ja => Kolla om den ger bränsle till spridarna om ja => Öppnar spridarna? Om ja ska den starta.

Kan tycka att det kan vara svänghjulsgivaren. Den brukar strula.
Tändförstärkaren vid vänstra skärmen brukar också strula.
av sicnarf
Din bil dör så fort den blir varm efter 7 minuter. Jag är nästan säker på att det är svänghjulsgivaren. Eller nån givare som får glapp pga värme. Bränslerelät har du bytt men testa byta radio relät vid exp kärlet
Hjälp att hitta delnummer

Pröva först att få lös rö[…]

Nån returfjäder som är torr? &Arin[…]

Jag brukar annars rekommendera SKF vattenpump, och[…]

Och var(hur) räknas angivna liter? Skulle var[…]