Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Ulf965 skrev:Jag förstår inte denna tråd.
Om du är nyfiken på om det är en eller två pumpar, får du väl krypa under bilen och se om du kan finna någon pump där.
Lite småsvårt då vädret skiftar mellan spöregn eller snö, bilen står utomhus nån kilometer hemifrån och jag har inte tillgång till garage, hade jag kunnat lätt krypa under så hade jag såklart gjort det
av NilsO
På alla svensksålda 940 årsmodell 1992 finns det två pumpar. Men det kan ha funnits exportmodeller av årsmodell 1992 med bara en pump (och Rex/Regina).

Man behöver inte krypa under – det räcker att kolla in under bilen vid förarsätet. Bränslefiltret sitter alltid där, och antingen sitter där också en pump eller så gör det inte det.
NilsO skrev:På alla svensksålda 940 årsmodell 1992 finns det två pumpar. Men det kan ha funnits exportmodeller av årsmodell 1992 med bara en pump (och Rex/Regina).

Man behöver inte krypa under – det räcker att kolla in under bilen vid förarsätet. Bränslefiltret sitter alltid där, och antingen sitter där också en pump eller så gör det inte det.
Tack så mycket för hjälpen! :)

Väcker denna tråden för jag har […]

Sten mellan skiva och bromssköld, eller s&ari[…]

Hej Är det någon som lyckats montera s/[…]

Hjälp att hitta delnummer

Pröva först att få lös rö[…]