Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1114992
Har du kollat/bytt BTR-en? Der "känns" nästan som det skulle vara den. Om tempgivaren för motorstyrningen "ger upp" eller ger "fel" signaler, går bränsleboxen in i "sommarläge" och det borde inte sura ner motorn. Är inte 100 på detta om det gäller LH2.2 dock, den har ju inte det "nödprogram" som LH2.4 har. Däremot är det inte samma temp.givare på dessa modeller, och det funkar inte om det sitter fel givare. LH2.2 har blå givare, LH2.4 svart
https://www.google.se/search?q=tempgiva ... ZJbnriM%3A
https://www.google.se/search?q=tempgiva ... u7sC3AM%3A
Temp.givaren för mätaren i instrumentet har runda stift
https://www.google.se/search?q=tempgiva ... LxqtTpM%3A
och inget med detta at göra. Den siter vid termostat huset (ettans cylinder) medan givaren för motorstyrningen sitter vid treans cylinder
#1143891
Tobiasvolvo skrev:Hittade felet. Var en kabel till en spridare som hade gått av o låg emot jord, efter att ha skarvat den så startade bilen direkt o gick perfekt.
Bra att du hittade felet. Bra att du skriver vad felet vad också. Skriver du var felet satt också är det lättade för andra var dom (vi) ska kolla när det "strular" :lol:
#1145349
lennarte skrev:
Tobiasvolvo skrev:Hittade felet. Var en kabel till en spridare som hade gått av o låg emot jord, efter att ha skarvat den så startade bilen direkt o gick perfekt.
Bra att du hittade felet. Bra att du skriver vad felet vad också. Skriver du var felet satt också är det lättade för andra var dom (vi) ska kolla när det "strular" :lol:
Ja, det var precis vid "foten" på insuget vid 3:ans cylinder tror jag, fick sprätta upp skyddet lite vid härvan så hittade jag kabeln.

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]