- fre 05 aug 2016, 18:15
#1098705
Det är svårt på den sexcylindriga motorn.
Man kan koppla förbi styrväxeln, så att oljan går direkt från pumpens utlopp tillbaka till kärlet. (Det är precis vad som händer när man kör och servot inte arbetar – oljan går rakt genom styrväxeln och tillbaka i returledningen.) Då blir det inget övertryck någonstans, och då kan man använda bränsleslang och slangklämmor som tillfällig reparation. Men frågan är om det är så bra för styrväxeln att man kör (styr) längre sträckor utan att det är olja i hydrauliken. Vet ej.
Man kan koppla förbi styrväxeln, så att oljan går direkt från pumpens utlopp tillbaka till kärlet. (Det är precis vad som händer när man kör och servot inte arbetar – oljan går rakt genom styrväxeln och tillbaka i returledningen.) Då blir det inget övertryck någonstans, och då kan man använda bränsleslang och slangklämmor som tillfällig reparation. Men frågan är om det är så bra för styrväxeln att man kör (styr) längre sträckor utan att det är olja i hydrauliken. Vet ej.