Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

White skrev:Gott att du fick loss den! :-)-) Dom där muttrarna kan sitta något jävulskt, helst om det rostat i gängan. När jag böt till Bilstein Sprint dämpare på min vite 945 så sprutade
jag lite Dinitrol ML (tunnflytande rostskydd) på gängan så den inte ska rosta fast.
Det menar du inte, jag trodde denna var illa passagerarsidan var 10 ggr värre :shock:

Jag smetade på lithiumfett, hoppas nästa byte blir trevligare.
Tek2kale skrev:Det menar du inte, jag trodde denna var illa passagerarsidan var 10 ggr värre
Den dom säger att "våld löser inga problem" har aldrig jobbat med gamla(äldre) bilar. Det känns bra i "själ och hjärta" när man vinner en sådan här kamp.... :roll: :lol:

Mvh
Lennart
Tek2kale skrev:
White skrev:Gott att du fick loss den! :-)-) Dom där muttrarna kan sitta något jävulskt, helst om det rostat i gängan. När jag böt till Bilstein Sprint dämpare på min vite 945 så sprutade
jag lite Dinitrol ML (tunnflytande rostskydd) på gängan så den inte ska rosta fast.
Det menar du inte, jag trodde denna var illa passagerarsidan var 10 ggr värre :shock:

Jag smetade på lithiumfett, hoppas nästa byte blir trevligare.
Jo, man har ju igen det sedan om man behöver lossa fler gånger. :)
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]