Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Candypig
:) som min pärla då, först tjänstebil på Volvo sedan utköpt av brukaren som tyvärr gick bort,
så hans fru ärvde den och sålde den till mig...alltså totalt 4 ägare men bara 2 förare.. :roll:...
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag, eller rättare sagt min fru, köpte en ny Renault Megane av Skobes. Den hade också fem "ägare" innan jag sålde den. Först Skobes i Nyköping. Sedan Skobes i Flen, eftersom vi köpte den av dom. Sedan min fru. När hon gick bort skulle jag överta bilen och amorteringarna. Men för att kunna göra det, så måste bilen registreras på Skobes igen eftersom jag skulle kunna överta amorteringen. Sedan registrerades bilen på mig. Jag var alltså femte "ägaren" men enda brukaren. ??:-/
av Råraksätaren
Tack för all information.
Lennarte skrev att den svarta Passaten blev väldigt varm.
Den svarta 940 som jag har funderingar att köpa har automatlåda.
Bilen besiktigades 2009, sedan gick det fram till 2015-01-09 innan bilen besiktigades, då utan anmärkning med blankt papper.
2016-01-07 underkändes bilen av Besikta Bilprovning, underkändes för motor 6.1.8.8.4.1 Oljeläckage.

Dessa detaljer gör mig mera osäker att köpa bilen, jag har inte varit och fysiskt tittat på bilen ännu.

Bilen kan ju varit avställd av naturliga orsaker mellan 2009 och 2015 men jag blir osäker, någon som har någon åsikt?

Vad innebär detta oljeläckage, kan det vara något stort fel på automatlådan?

Vänliga hälsningar
Råraksätaren
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]