Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Skelettcancer som inte gillades på besiktningen (sidobalk och tvärbalk), sedan hade den även väl utvecklad hudcancer.
Användarvisningsbild
av Perra83
Nej dom tål mycket.
Mitt avgassystem glödde oxå fram till bakaxeln. Fick variera mellan fyran och femman, va rätt halt på den parkeringen JA.
av Waizguy
Jag har provat äga ett antal modernare volvos samtidigt som jag ägt gamla pärlan (740in) men varenda gång de modernare har gått sönder och brakat ihop så har pärlan alltid startat t.o.m efter ett uppehåll på 8 månader så vred jag bara på nyckeln.
När bilen går till bilhimlen kommer jag säkerligen inte att köpa en nyare volvo utan går nog med en tår i ögat över till ett annat märke såvida jag inte fyndar en annan 7/9-serie.
Tyvär så börjar dom blir i raritet då övriga bilägare som annars klagandes på gamla volvos ändock ska sladda med dom på vintern?!? eller agadiffa sönder dom, eller usch hemska tanke...bygga EPA!
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
Perra83 skrev:Vad är tjusningen med en så gammal bil, gillar ni inte ny teknik?
vad är tjusningen med att köra en ful dator på 4 hjul som driver i fel ända och kostar SVINMYCKET varenda gång den går itu (vilket är ofta på sånn modern "kvalite")

nya "bilar" är perfekt för folk som hatar att köra och egentligen vill åka kollektivtrafik
Användarvisningsbild
av TommyP86
Äh det är väl lite hugget som stucket. 7/900 har väl sin charm, personligen gillar jag sena 960, men det är väl knappast nåt man är värst militant gällande varje gång jag kört en sån tänker jag "fan dom e ju rätt ok" men så hoppar jag in i min (nyare) bil och tänker typ jeeesus det har runnit mycket vatten under broarna sen -90isch.

Hade en 960 -92 med T5 och 960 faceliftlook några år, byggde den -09 och sålde den i våras. Kul grej men inget varar för evigt. Antisladd osv är väldigt skönt.
Användarvisningsbild
av päpplet
Perra83 skrev:Vad är tjusningen med en så gammal bil, gillar ni inte ny teknik?
Nej, och inte att betala skatt för dom heller :lol:
Bild

Mekanisk insprutning som är enkel att felsöka, gammal hederlig B23 motor med ca 20000 mil på mätaren och ett värde som bara kommer öka istället för att sjunka varje år väger upp de extra reparationerna och bränsleförbrukningen. Skulle kunna lämna allt på verkstad och ändå förlora mindre än om jag köpt en nyare bil för 100-150k klassen.
Användarvisningsbild
av frasse4
Är väl rätt naturligt när de börjar övergå från bruksbil till entusiastbil. 940 har ju sin charm, men jag skulle inte vilja ha den som daglig slitkärra. Med det sagt har jag ju nyligen köpt en 940 glida runt med på min semester...

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]