Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av NilsO
Det är väl bättre att byta katalysatorn om den är dålig, än att fuska.

Är katalysatorn frisk så behövs ingen extra uppvärmning utöver att man kör bilen till besiktningen och att besiktningsmannen låter bilen gå en liten stund extra om den inte klarar värdena direkt vid provet. (Precis hur de gör beror ju på om de tar bromsprov innan avgastestet, etc.)
Har fått felkoden 2-3-2 som ska vara lambdaregleringen? Motorlampan tänds inte men man kan höra att den går lite ojämnt på tomgång denna felkod kom efter jag har kört några mil. Spridarna och btr är bytt, kopplar jag ur lmm går bilen riktigt dåligt på tomgång kopplar jag in den går den bra så antar att lmm är ok
Har kommit fram till att bilen går fett tomgång avgaserna luktar rätt mycket, har bytt till en annan fungerande tempgivare,spridarna och btr, bränslefiltret byttes förra vintern, kan inte känna några läckage på avgassytemet, insugsslangen är hel och fin vad mer borde jag se över?
Uppdatering bytte bränslerelät också, nollställde alla felkoder körde en sväng körde ganska hårt på högavarv kollade felkoder igen när den va ordentligt varm fanns inga visade 1-1-1 på både 2 och 6 verkar som problemet är löst, avgaserna luktade dessutom bättre kan bränslepumpsrelät orsaka att bilen går fett?
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]