Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bränsleboxen va inte fastskruvad, bytte tomgångsmotorn O då gick den bättre, hade bilen igång på tomgång och kopplade ur lmm då gick den jätte bra på tomgång så hoppas de är den som är felet :) fixar en ny till helgen O uppdaterar :)
När du kopplar bort LMM-en så går (förmodar att denna motor gör det också) boxen in i "link hom mode" och förmodligen tänt "motorstyrningslampan". Då måste du (förmodar jag) släcka felkoden innan motorn går "reglerat" igen. Brukar räcka att lyfta av batterikabeln en haltimma eller så.

Mvh
Lennart
LMM har man ju varit med om att bilen går som skit om den är trasig. Att jag (igen) glömde bort den. Attans.

I övrigt räcker det att ta ut säkring 1 i 30 sek bakom askkoppen för att nolla koderna. Jag har en i princip likadan bil (snart på väg till skroten) som jag labbat med rätt mycket. Rosten har tagit min, den går jättebra trots sina 67000 mil.
Har bytt lmm men samma orolighet tills jag sliter ut den... Har en till jag ska testa med, Nu har vindrutetorkarna och tutan och ciggutaget slutat funka, är så trött på bilen nu men bara att kämpa vidare och försöka lösa de.
björne68 skrev:Hur ser felkodsboxen ut på en 940 turbo -96 ut o vart brukar den sitta
Finns ingen. Man får bygga en själv. Sök på felkodsbox eller liknande så hittar du trådar för det. Många har skaffat en gammal felkodsbox och kopplat ihop till OBDC interfacet som finns under en lucka i facket mellan stolarna. Det är ingen riktig OBDC, de har bara satt en kontakt i stället för den gamla dosan med sladd och lysdiod.
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]