Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

SA4AQS skrev:Det är typ som "Pest eller Kolera" Framhjulsdrivet eller Bakhjulsdrivet.
Försök dra ett tungt lastat släp svagt uppför en grässlänt när det kört att antal bilar innan, med en framhjulsdriven bil

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av SA4AQS
lennarte skrev:
SA4AQS skrev:Det är typ som "Pest eller Kolera" Framhjulsdrivet eller Bakhjulsdrivet.
Försök dra ett tungt lastat släp svagt uppför en grässlänt när det kört att antal bilar innan, med en framhjulsdriven bil

Mvh
Lennart
Nu vet jag inte hur ofta man kör så med en hästtransport men jag skulle tro att det nästan aldrig händer.
SA4AQS skrev:
lennarte skrev:

Mvh
Lennart
Nu vet jag inte hur ofta man kör så med en hästtransport men jag skulle tro att det nästan aldrig händer.
Har du aldrig varit på häst tävlingar för ungdomar?? Där är det aldrig asfaltparkering, sällan grusparkering. Oftast en stor gräsbevuxen åker som blir ganska hal när der kört ett antal fordon, särskilt om det skulle komma lite regn. Ofta med en lite uppför när man ska ut på vägen.

Mvh
Lennart
av rid54
Lada Niva. Ta bort baksätet. Prisbilden är oslagbar, meknivån är 70-tal (inget elektronikstrul).

Volvo 700 eller 900, bäst med kombimodell. Finns med diffbroms. Strunta i 20 år UA vid besiktning, men kräv att de senaste ska vara OK, framför all vad gäller avgasvärden, samt att kamrem är bytt enligt schema (gäller alla bilar med kamrem).

Suzuki Vitara, Subaru Forester, en gammal Toyota Landcruiser.... Finns hur många kul och bra bilar som helst att börja med, som klarar väldigt mycket av det man kan kräva när man drar släp och lastar i grejer. Fastna inte i Volvo bara med de kraven!
Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

Volvo car UX

Den har kommit till min app nu men vette fan om ja[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]