- tis 05 aug 2014, 19:57
Nu har jag kollat katalysatorn och den var hel. Jag har också kollat slangar före insuget och allt verkar vara helt och inga hål.
Moderator: Moderatorer
hilolen skrev:Vad menar du med registret?Registret: Då menar jag att kamen står rätt i förhållande till vevaxeln och även axel till fördelaren.
hilolen skrev:Jag monterade gula spridare från en donatorbil då kom jag upp i 175km/h och gick mot 180! Bilen var inte särskilt pigg med gula spridarna men när man kom över 4000rpm då kom den starkare än nånsin. Så nu blir det att rengöra mina svarta spridare sedan montera dem igen och hoppas på att det blir bra.Hade för mig att även 88:a hade gula spridare, hur kommer det sig att du har svarta spridare?
gnestakalle skrev:Hade för mig att även 88:a hade gula spridare, hur kommer det sig att du har svarta spridare?Sitter gula i min -88B 16V motor, har för mig att det inte är samma på 8V motorn.
gnestakalle skrev:Kom inte gula spridare -89? Bilen jag tog dem ifrån var av årsmodell -91.hilolen skrev:Jag monterade gula spridare från en donatorbil då kom jag upp i 175km/h och gick mot 180! Bilen var inte särskilt pigg med gula spridarna men när man kom över 4000rpm då kom den starkare än nånsin. Så nu blir det att rengöra mina svarta spridare sedan montera dem igen och hoppas på att det blir bra.Hade för mig att även 88:a hade gula spridare, hur kommer det sig att du har svarta spridare?
Mvh GK
gnestakalle skrev:Tog du svarta spridare från en 91:a?Nej svarta satt i min bil. Gula kom från -91an
Mvh GK
gnestakalle skrev:Då har du rätt spridare i nu, dom gula alltså.Jaha? Men varför är den mindre pigg på låga varv? Jag tror den får för mycket soppa.
Mvh GK
Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]