Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Skall förtydliga min fråga lite, när jag frågar efter färg på kontaktstycket så frågar jag inte efter färgen på härvans kontaktstycken utan efter färgen på kontaktstycket som sitter på själva tempgivaren för systemet alltså den som sitter under 3:ans insug.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Skall förtydliga min fråga lite, när jag frågar efter färg på kontaktstycket så frågar jag inte efter färgen på härvans kontaktstycken utan efter färgen på kontaktstycket som sitter på själva tempgivaren för systemet alltså den som sitter under 3:ans insug.

Mvh GK
Den är svart :)

Finns det blåa sådana också? :O
Dom blå finns i bilar som har LHJ 2.2. Har du flyttat över samtliga givare till motorn som t.ex vevaxelgivare, knacksensor e.t.c.? Är lite förvånad när du säger att du plockat ett turbosystem med LHJ 2.4 från en 240 eller är det ett hopplock?

Mvh GK
Senast redigerad av 1 gnestakalle, redigerad totalt 0 gånger.
gnestakalle skrev:Dom blå finns i bilar som har LHJ 1.2. Har du flyttat över samtliga givare till motorn som t.ex vevaxelgivare, knacksensor e.t.c.? Är lite förvånad när du säger att du plockat ett turbosystem med LHJ 2.4 från en 240 eller är det ett hopplock?

Mvh GK
Har köpt ett lh2.4 system från en 240. Tagit mina styrboxar från min andra 740 turbo med lh2.4 system. Skarvat på spridar motstånd på 240 stammen, monterat bränsle pumpar, filter m.m. Alls givare som satt på fk motorn förutom ena temp givaren som är en stiftig på 240 stammen som sitter vid 2a loppet under insuget. Dom givarna är till boxarna som sitter på fk motorn så det ska fungera. Frågat runt andra som byggt om med 240 stam och den enda givaren man byter är den med 1 stift.

Triggar givare, knacksensor är monterat, provat olika utan bättre resultat...

Måste få det att fungera så jag kan regga bilen innan säsongen är över..
Vilka kontakter ska till vilken givare?

Antar att den med röd/gul kabel ska mot motor temp givaren under 3:e loppet.
Har en kontakt med 2st röd/blå kablar i, en kontakt med en lila och en brun/svart kabel.

ngn som vet vilka som ska till vilken givare? Tänkte då jag öppnat för att se färger bör ngn ha ett svar.

Den bruna kontakten har jag ingen aning om, den passar kylvätskegivaren som sitter standard på 740/940 under 2:a loppet där jag nu har den med 1 stift så som 240 har.

Fick se att min nya slang till wastegaten hade brustit av ngn konstig anledning, sitter en ny där nu dock, inte provkört bilen efter detta då jag vill koppla alla givare rätt till 110%.

Har en mörk grå kontakt också men denna vet jag ska gå till tomgångsventilen. (Ej bild på denna)

Hjälp mig :roll: :lol:

Bild Bild Bild Bild
Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortfat[…]

Drive / Hold

Jag har förvisso en B4 men där deaktiver[…]