Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kejo20
Hej igen
Har fått tipps om att montera coilovers eller vad det heter, vad tror ni om det?
Dom skall passa i fästena har jag fått veta.
MVH Kenneth
av rid54
kejo20 skrev:Hej
Det stämmer, jag har inte nivåmatic, köpte bilen av den anledningen, vilket kanske inte var bra :(
Har nu gått med i 900klubben. :lol:
Ursäkta om jag blir tjatig, men hade bilen inga nivomater pga att den aldrig haft det, eller var det bara så att man bytt mot vanliga dämpare någon gång? Detta med utmattade fjädrar verkar vara vanligare i teorin än i själva praktiken, nämligen. Min 960 hade 30.000 mil på mätaren och var som sagt alldeles för vek baktill, MEN den hade rätt höjd när den var tom. Fjädern var alltså fortfarande OK (det är fjädern som bestämmer höjden), men nivomaterna gav ingen lyfthjälp när man lastade och dessutom ingen dämpning så bilen gick inget bra alls. Nya nivomater = nästan som ny bil.

Coilovers (är väl som hjälpfjädrar på stötdämparna?) borde ju funka fint tycker man.
av kejo20
Njaaee, enligt skylten i motorrummet är det orginal med vanliga dämpare enligt volvo, jag har nu köpt coilovers och skall montera dom nästa vecka, har dock funderingar på hur man ställer in dom.
MVH Kenneth

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]