Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvoabbe
Satte upp lådan igen utan kardanen och satte igång den då började motorn vibrera, växellspaken och avgasröret inte lite heller rätt så stora vibrationer både utan och med växel, tack i förhand mvh albin
Användarvisningsbild
av lennarte
volvoabbe skrev:Satte upp lådan igen utan kardanen och satte igång den då började motorn vibrera
Kollade du svänghjulet noga också när du hade bort kopplingen? Du har ju bytt till ett annat svänghjul, varför? Felet måste sitta i dom delarna du har haft bort och/eller bytt. Är det rätt svänghjul? Kanske svänghjulet inte passar till 100%? det är inte mycket som behövs för att få kraftiga vibrationer från ett svänghjul. Kanske du kan byta tillbaka till det gamla svänghjulet, för att testa om det blir bättre. Kanske detta svänghjul inte passar 100% till den kopplingen du har.

Mvh
Lennart
av volvoabbe
är rätt svänghjul då jag tittade så allt var lika dant innan jag bytte, Kan det vara en stabilisator,motorkuddar kanske så har lagren i växellådan blivit vinna till axeln när jag körde med hardyskivan fel i dit satt ?
Styrsnäcka Amazon

Vad är det för fel på den??? S&aum[…]

Besiktningsperiod

Jag besiktade bilen för första gån[…]

Batterifråga?

Du anar inte hur komplex matris det blev när […]

Återkoppling i ärendet. Meken har vari[…]