Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu har felkoderna lagt av från vevaxelgivaren, bilen startar fortfarande inte..
Har lött om kablarna till förpumpen, pumparna funkar, har nyss spillt i 10liter soppa. Startar fortfarande inte..
Kollat så den tänder på alla, de gör den också! Kan köra den på starten om och om igen fast den startar ej..Börjar bli redigt less.. :( Någon som kan ha nån idé?
Hade jag köpt en raggarkärra med massor utav raggarlösningar, t.ex. kablar lagade med tejp osv så hade jag direkt vid problem åtgärdat allt som ser fel ut och sedan börjat felsöka. Inte kul med en kabelhärva i motorn som kan skapa alla möjliga problem.
Tja, allting ska fixas så småningom. Hade bara vilja veta ifall de finns nå liv i bilen öht. tog loss soppa slangen som går innan pumpen, och där flödar det soppa! sen tog jag lös bränsleledningen som kommer upp från under bilen (i motorutrymmet) och där kom det nån enstaka droppe då jag körde på starten! Ska testa byta filter nåndag och kolla ifall det är de som är igen stockat.. :( fördelar locket har jag haft upp och rengjort, såg hyfsat ut och borde klara vintern minst.
jaka skrev:Hej!
????
Men vad gjorde du sedan? Du kan ju inte köra med pumparna igång hela tiden..! Var det filtret som var orsaken eller vad?
Tja, nej jag stängde av bilen och satte i reläet igen :) Den vart lite sur då men sen funka den igen!
Nja, inte bara filtret, har fixat en massa kablar och slangar också.. Även lött om reläerna
Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ja, milkostanderna drar iväg och alla som p&[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Tungt lastad 945

Någon spm kör med något liknande […]