Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Steffo B
I dag upptäckte jag lite nya konstigheter hos min 945:a. Som jag skrev tidigare så gör den små knyck i bland när man kör. Märkte i dag när den stod på tomgång att den ökar och minskar i varv med kanske en minuts mellanrum, och precis vid dessa varvtalsändringar är det något som knäpper/knackar. Om det har nått samband med startsvårigheterna vet jag ju inte, men i går krånglade den när den var varm - så något kallstartsproblem kan det inte kallas för längre, som det står i rubriken.

Letade lite snabbt efter pumpen under förarstolen, hittade ingen. Måste man ta bort stolen? Riva upp mattor? Hittade inga relän heller för den delen, var finns dom? Är helt ny på denna bilmodell, har mest skruvat gammal Saab tidigare.
av Kena
Lägg dej ned på marken och åla dej in under bilen så ser du den. Ang. knäppningarna kan de väl vara så att din är lyxutrustad med Ac?

Fick nya 5.0.5 via OTA. Ser ok ut, inga buggar &au[…]

Friskluftslang

Hej! Är det någon som har tips på[…]

Bensinpriser v2

Trump verkar ju ha fått uppdatera sin plan. […]

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? […]