- mån 25 maj 2015, 17:16
Tjena, hittar massa trådar om det här men allt flyter ihop och går isär och alla säger olika. Så mina frågor lyder vissa själv klara och vissa inte.
jag har en b230fk och en b230ft och ska göra ett motorbyte. Så.
1.vilken är ltt respektive ftt.
2.Vilka år har dessa turbomotorer byggts.
3. skiljer årsmodellerna åt? (Och gäller det då både fk respektive ft?) (Om någon vet skriv gärna eller hänvisa till där det finns uppradat med tydliga skillnader!:) )
4.skiljer motorerna sig ifrån varandra mekaniskt mer än trycklockan? (Spridare osv?)
5. Skiljer sig topparna åt från de vanliga b230 (115 och 130 hk varianterna?) Kamaxlar osv.
Dumma frågor kanske och kanske missar något men skriv gärna vad ni vet! Eller hänvisa till någonstans där man kan de tydligt. Målet är att få det svart på vitt vad skillnaderna är!
Tack på förhand! Mvh Ted
jag har en b230fk och en b230ft och ska göra ett motorbyte. Så.
1.vilken är ltt respektive ftt.
2.Vilka år har dessa turbomotorer byggts.
3. skiljer årsmodellerna åt? (Och gäller det då både fk respektive ft?) (Om någon vet skriv gärna eller hänvisa till där det finns uppradat med tydliga skillnader!:) )
4.skiljer motorerna sig ifrån varandra mekaniskt mer än trycklockan? (Spridare osv?)
5. Skiljer sig topparna åt från de vanliga b230 (115 och 130 hk varianterna?) Kamaxlar osv.
Dumma frågor kanske och kanske missar något men skriv gärna vad ni vet! Eller hänvisa till någonstans där man kan de tydligt. Målet är att få det svart på vitt vad skillnaderna är!
Tack på förhand! Mvh Ted
Volvo 740 16v 88B Blackline
S60 2.5T 04 Fwd (såld)
945 FTT 97
S60 2.5T 04 Fwd (såld)
945 FTT 97
- By Edwe