Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu är det kya symptom på bilen! Imorse startade den direkt och kunde inte märka att den gick fett heller. Svarade bra på gasen när den gick på tomgång. Men när jag la i växeln och åkte iväg så svarade den inte alls på gasen utan varvet bara sjönk tills den stoppade om jag inte frikopplade?! Nu känns den ju nästan som att den får för lite bränsle istället?
Äntligen är problemet löst!! Testade idag efter jobbet att nypa ihop returledningen efter regulatorn och starta bilen och då gick den som vanligt! Lånade en ny regulator av en kompis och nu går bilen klockrent igen! Så imöra blir det att åka till min andra kompis på skroten och köpa en tryckregulator som tack för att jag fått låna så möe grejer i felsökandet :) har prövat en regulator innan men har bytt bärnslepumpen och tempgivare efter det så troligtvis så var det flera fel..
Vill tacka alla som tagit sig tid att läsa och komma med tips och idéer! Det har varit guld värt!!

På återseende ;) /Mvh Johan

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]

Nu är 'länkarmen' bytt.. Men ställd[…]

Drive / Hold

Aktivering: Funktionen aktiveras eller avaktiveras[…]

Nu har bilen börjat rulla i sin vardagliga an[…]