Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 1994volvo964
Hei!

Har en 1994 Volvo 964 - 3 liter.

Saken er at den er litt merkelig på tomgang:

Når jeg starter den, kald motor, så er tomgang helt OK. Når bilen har stått noen få minutter, slik at motortemperaturen begynner å gå opp, så begynner motoren å bli ojämn. F.eks. hvis jeg lar bilen trille (altså at jag slipper gassen og bare lar bilen "kjøre av seg selv") så er den skakig og rykkete. Det høres også at motoren går ojämnt.

Men når jeg begynner å kjøre, så merker jeg ingenting. Det er bare når bilen står i ro eller at jeg står i kø - da kan den til tider være veldig ojämn.

Dog er det inte bestandig! Jag har hatt bilen inne på Bilia - dom fant inte nåt fel på den. Ingen felkoder.

Tennplugger er skiftet.

Ingen falsk luft (forsøkt med at spraya startgass rundtomkring mens bilen har stått stille).

Er det noen som har opplevd dette og har noen tips?

Kanskje det er en el.fel - dårlig kontakt et sted? Bilen er jo gammel (men VELDIG god å kjøre... :) )
av 1994volvo964
Jag undrar på om at det her kan vara noe å vurdere:

Er det noen som har erfaring med sådant?

http://www.davebarton.com/volvoharnesses-960.html

Kanskje han Dave har et gott poeng?

Jeg har forsökt felsökning både hos Bilia (inte fornøyd med de) og Turesson (har begynt å bli slurvete og snart så jag inte kan anbefale det firmaet...) men ingen tycks finna nogra fel.

Bilen startar normalt. Når motor blir varm, så blir den veldig ofte nykkete og jag kjenner det i hele bilen. Det kjens som om at bremsen slår til og jag hørar at turtallet endras. Men bare jag kommer i fart, kjänns ingenting.

Jag holder på at bli tokig - bilen er jättegod å åka i, men tycker inte noe om at den ska vara så :-O) :-(O) ?:-/ :oops: :evil: på tomgång! :(

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]

Nu är 'länkarmen' bytt.. Men ställd[…]

Drive / Hold

Aktivering: Funktionen aktiveras eller avaktiveras[…]

Nu har bilen börjat rulla i sin vardagliga an[…]