Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hankatten75
Har nyliggen haft samma fel på min 940.
Bytade stiften för dom blev sönder brända av alla provstarter.
Byte vevlägesgivare,tröka ner handen me en 10mm nyckel o lossa, d e trångt men det går me lite tålamod. Byte även spjälläges givare o då stratade bilen.
Har du kollat om tändmodulen är hel?(finns ingen felkod för den) Köp INTE biltemas det misstaget gjorde jag först.
av ulla245
Jag har bara testat det jag skrev i förra inlägget, tyvärr står bilen ute och lusten att stå ute nu och skruva är inte stor, när det blir varmare ute ska jag skruva bort vevaxelgivaren, Jag ska låna grannens ohm mätare först och kolla så jag är säker på att den är trasig. annars får jag leta vidare.min bil startar inte över huvud taget.
av ulla245
Idag provade jag starta bilen , den hoppade igång direkt, den stod på tomgång 5 - 10 min sen tvärdog den ,som om man slog av tändningen, kan en vevaxelgivare funka ibland och ibland inte , den sätter inga felkoder, kan det vara soppareläet ? Biljävel :-(O)
av sicnarf
Kan vara bränslerelät, men kan också vara vevaxelgivaren. Kan hända att den funkar ibland och ibland inte. Jag vet att det har hänt några här på förumet då vevexelgivaren funkat ibland och inte ibland.
av ulla245
om det är vevaxelgivaren ,varför blir det ingen felkod , jag flyttade den och den gick på tomgång en stund , jag får bygla över reläet och se om den funkar då . enklast och gratis . :)
Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

Volvo car UX

Den har kommit till min app nu men vette fan om ja[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]