Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Maacke
Hej, har äntligen fått lite liv i min farthållare på 780n, men den hålls bara på i några hundra meter/max 1 km och så hoppar den omedelbart ur, som om man skulle koppla ur den, den går att sätta på igen efter och händer samma sak, går också att accelerera med den.
Misstänkte kontakterna vid pedalerna och har försökt pilla lite på dom och lyfta upp pedalerna med fötterna när man kör men det verkar inte göra nån skillnad.

Någon som haft samma problem? Är en diesel så har inte någon felkods apparat.

Har försökt kolla slangarna men tycker dom verkar vara ok men är lite svårt då den är fullproppad med grejer under instrumentbrädan.
av Maacke
jaaa, det är väl nog endå mest logiska :wink: ,jag borde ha några liggandes någonstans från en -88 740, ska försöka byta dom så snabbt som möjligt :)
Användarvisningsbild
av lennarte
På min 745-a är det väldigt känsligt på kopplingspedalen, man behöver bara nudda den så "hoppar" den ur. Kan vara en justeringssak, kanske. Den hoppar också ut ibland om man kör över ett gupp eller på väldigt ojämn väg.

Mvh
Lennart
av Maacke
Då är det nog vid pedalerna, här runt Vasa finns det inga jämna vägar men på motorvägen hölls den i i kanske 1km och den är väl ändå ganska jämn. :)
Ska försöka kolla mera på dom ikväll och kanske byta om jag hittar domdär extra.
Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

Volvo car UX

Den har kommit till min app nu men vette fan om ja[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]