Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej proffs!
Ny har min bil börjat bette sig väldigt konstigt efter bränslepumpsbytet.
Jo den får ingen soppa i västersvängar eller när jag bromsar in. Den dör alltså. Får starta om bilen i varja korsning och
när man ha kört halva "rondellen" så dör den, men den orkar hoppa igång igen när man kommer ut från rondellen.
Vad är det för fel? Bilmeken som gjorde jobbet säger att det inte beror på bränslepumpen. Vad är det då då?
Tacksam för svar.
Amatören Lasse J
Årsmodell?? Vilken motor?? Dom sista modellerna har en pump monterad i tanken, tidigare har 2 pumpar. En liten i tanken och huvudpumpen under förarstolen. Om den lilla tankpumpen inte fungerar funkar huvudpumpen dåligt under halv tank. Annars kan man kolla på vevhusventilation, tomgångsmotor, ev Puls Air systemet om det finns sådant. Är det en turbo kan det i vissa fall "gegga igen" ordentligt i ventilationen.

Mvh
Lennart
AmatörenLasseJ skrev:Om det är någon filter som geggar igen, kan du förklara varför jag kan ta högersvängar utan problem?
Det är mest det att tomgången blir dålig om det "geggar igen". Sen att det är olika höger/vänster har jag ingen förklaring på. Men, jag har läst på forumet om någon som hade problem för att pumpen var felmonterad. Du har bara en pump, och den sitter i tanken. Då kan det kanske förklara höger och vänster skillnaden. Sök efter bränsleproblem eller något sådant. Kanske fler som svarar på detta.

Mvh
Lennart
av rid54
Det LÅTER som om pumpen inte får tag i bränsle att pumpa under vissa rörelser (bromsningar och vänstersvängar). Om pumpen har ett "sugrör" så kan det ju vara läckage/lossnat eller nåt sånt.
Pumpen är snett monterad med påföljd att när du svänger suger den luft.
Lätt hänt med den helveteskonstruktionen med luckan och tanken.. :evil:
Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]