Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Adde940
Har någon här en aning om vad som kan vara fel kanske?

Den går väldigt dåligt när den väl startar om man pumpar på gasen för att sedan dö.

Ge mig gärna tips på vad jag ska kolla upp som ni tror kan vara bidragande orsak.

Är det något ni undrar så fråga bara. Det är första gången jag ber om hjälp här på forumet :D
av sicnarf
Du måste kolla om du har gnista och om pumpen går och bensin kommer fram. Men jag gissar på Bränslerelä, impulsgivare eller pumpen kanske.
av Adde940
sicnarf skrev:Du måste kolla om du har gnista och om pumpen går och bensin kommer fram. Men jag gissar på Bränslerelä, impulsgivare eller pumpen kanske.

Tack. Det ska jag absolut kolla. Vet du om man kan mäta impulsgivaren?
av Adde940
Sådär. Gnista finns. Pumpen surrar ibland. Stiften ser dock ut att vara rätt så torra. Blöta borde dom väl vara efter alla startförsök? Kom gärna med tips om ni har några! :D Tack.
av sicnarf
Va? Du har gnista men den tänder inte på startgas? Ändå säger du i första kommentaren att den startar men dör direkt. Mysko. Sitter alla tändkabel kontakter . Fördelare ok? Kamremmen ej kuggat över? Kolla alla luft slangar så inget lossnat eller läckage finns.
av Adde940
Den startade ja om man pumpade på gasen och gick väldigt dåligt. Nu startar den inte alls. Inte ens med startgas som jag sprutade in efter luftmassemätaren?. Jag ska gå över alla slangar imorgon. Men det är konstigt att stiften är så torra efter alla startförsök tycker jag.
Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 liter […]

En ganska vanlig 245:as liv

Jag har sedan i slutet av sommaren hållit p&[…]

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]