Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Luude
som rubriken lyder så startar inte min 740 (gle) -84 B230e. det var så att jag skulle iväg och köra så jag gick och startade men fick mig inte iväg pga is under däcken men jag försökte ett par gånger men gav sen upp och skulle gå och hämta hjälp men när jag kommer ut har bilen dött och den vägrar att starta sen när jag försöker så jag tänker direkt en ispropp men efter att ha haft inne den i varmgarage så startar den ändå inte bara startmotorn som går runt... har kollat stiften och dom är helt torra så förmodar att det är nånting med soppan har köpt nytt bränsle filter men har inte inte hunnit sätta dit det än men sen till min andra fråga vad är det för nånting som ser ut som ett filter av nått slag bredvid bränslepumpen? det är inte bränsle filtret för det sitter under huven på den här modellen. så vad kan det vara och kan det ha nånting med problemet att göra? jag hör prövat byta bränslepumpsrelä men den startar ändå inte... Tacksam för svar! :D
av olofp
Det som sitter bredvid bränslepumpen kallas tryckackumulator, det kanske finns andra namn för den också. Jag tror inte att den är orsaken till att bilen inte går. Jag hade läckage från min tryckackumulator och fick då tips här på forumet att helt enkelt montera bort den. Den enda skillnaden skulle då bli att bilen kan ta nån extra sekund att få igång.
Nu bytte jag dock den till en begagnad istället...

Såhär ser den ut: http://www.cvi-automotive.se/sv/article ... -1975-1991
Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 liter […]

En ganska vanlig 245:as liv

Jag har sedan i slutet av sommaren hållit p&[…]

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]