Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wipwip
har en volvo 740 88 gl har bytat instrumentbräda från vdo till yazaki allt funkar utom tempmätaren , den funkar som så att när tändningen är på så funkar den , men startar jag bilen så dör den , går det att koppla om detta på något sätt eller är det mätaren som är kass eller vad kan det vara.
Senast redigerad av 1 wipwip, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
Din rubrik talar om att du har en Volvo 740, men inte vad det är för fel på den. Prova med att byta rubrik, ex, "Instrumentfel 740". Det finns massor av duktiga 740 ägare här som säkert kan ge dig råd, bara de hittar dig. :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Testa flytta över din gamla mätare om den fungerade
av wipwip
SvenB skrev:Din rubrik talar om att du har en Volvo 740, men inte vad det är för fel på den. Prova med att byta rubrik, ex, "Instrumentfel 740". Det finns massor av duktiga 740 ägare här som säkert kan ge dig råd, bara de hittar dig. :D
jag har nu bytat rubrik får se om jag får mer hjälp på de då tackar för de så länge :wink:
av wipwip
Nexus skrev:Testa flytta över din gamla mätare om den fungerade
den gamla bytade jag för att den hade ärgat sönder bak på kretskortet , men tempmätaren på den funkade , det va tankmätaren som hade slutat att funka på den bräda.
Användarvisningsbild
av Nexus
Vad jag menade var att tempomätaren är en separat enhet som går demontera från huset. Samma med bensinmätaren och hastighetsmätare. Plockar man isär huset går delarna byta separat.
Slå denna herren en signal.http://www.blocket.se/orebro/Branslemat ... m?ca=8&w=1
Han renoverar och har stenkoll på prylarna in i detalj.
Har själv köpt hastighets mätare och bensin mätare av honom som han flyttade över till mitt hus medans jag väntade på en kopp fika. :D
av wipwip
Nexus skrev:Vad jag menade var att tempomätaren är en separat enhet som går demontera från huset. Samma med bensinmätaren och hastighetsmätare. Plockar man isär huset går delarna byta separat.
Slå denna herren en signal.http://www.blocket.se/orebro/Branslemat ... m?ca=8&w=1
Han renoverar och har stenkoll på prylarna in i detalj.
Har själv köpt hastighets mätare och bensin mätare av honom som han flyttade över till mitt hus medans jag väntade på en kopp fika. :D
ja de vet ja ju att själva mätarna går att ta ut för sig , men tankmätaren är inte kass utan det är kretskortet på den brädan som är sönder , det var därför jag skaffade en annan och fick då tag på denna yzakin istället men jag ska ta och ringa han och höra i alla fall så tackar för detta .
Bensinpriser v2

Lär bli värre.. :bored: (MeidasTouch) […]

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]