Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Trespon
Tjenare. Nu får jag säkert skäll för att det står nånstans redan men orkar inte leta runt mer.
Original i 940 turbon-98 så sitter det väl 530 topp o T kam om jag fattat rätt?
Hur mycket mer effekt kan jag räkna med om jag skaffar mig en 531 topp samt vx3 kam?
Sitter för nuvarande på helt original förutom ett trimchip från bsr (220hk/280nm) laddtryck på 0.8 samt ett BSR luftfilter
Hur mycket tjänar jag på att köra vx3 kam 531 topp o kansle ett höjd laddtryck till 1.0 bar eller nåt?
Behöver jag göra nåt mer för att den kombinationen ska bli bra?

Tack på förhand!
av Trespon
Om jag skulle smälla i en 18t turbo eller nåt då? Jag behöver inte ändra nåt bränsle mässigt va? Ge gärna tips. Funderar på att porta toppen också
av partypopper
Originalturbo (har jag hört och läst, finns säkert många åsikter om detta) bottnar vid 1 bar eller mer.
Så säg att du laddar 1 bar, då kommer turbon förmodligen ge upp ganska snabbt. Och detta har jag läst och hört, alltså inget jag har testat själv så jag är inte hundra.

Så om jag vore du skulle jag satsa på en annan turbo (om du nu måste ladda 1 bar).
Hellre det än att köra slut på den nuvarande :)
av Trespon
Okej just laddtrycket spelar mig ingen roll bara skrev nåt:) men mä den setupen jag sa. Vad krävs mä dom grejerna för att hamna på ca 300 häst. Turbon måste bytas det vet jag men mer då? Portning?
av Trespon
Om jag istället skulle skaffa mig en H-kam samy en 531topp.
Hur mycket extra häst kan jag räkna med då?
Bensinpriser v2

Lär bli värre.. :bored: (MeidasTouch) […]

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]