Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jonathancarlsson
Hej folket!

Det är så att jag har en volvo 745 årsmodell 92. Som jag i förrgår startade helt normalt och körde iväg men kom bara ca 100 meter så dog bilen bara tvärt O.o och vägrar starta efter det..

Har kollat så han får gnista, bränsle, går runt... allt ok men hittar inget fel på varför den INTE ska starta :( kamremmen sitter som den ska och den har inte hoppat eller något sådant!

Ja älskar min lilla volvo 745 <3 så finns det någon som kan hjälpa mig att finna felet???
av NilsO
Om den faktiskt får bränsle och gnista och kammen står rätt så startar den... så något måste trots allt saknas.

Hur har du kollat att den får bränsle? Ett vanligt fel på 740 91–92 är att bränslepumpen går sönder. Då tänder den till ibland när man försöker starta, kan eventuellt gå lite (illa) på tomgång, men går inte att få igång. Och tändstiften blir småaktiga, vilket är lurigt.

Lyssna om pumpen låter när du slår på tändningen. Den ska gå ett par sekunder när du vrider på nyckeln. (Pumpen sitter i tanken.)

Du kanske kollat allt detta redan och då är det ju onödigt :)

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]