Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Till min 740 -88 var det inga problem få fram en frostplugg via bilia.
Svårhittade beror på vem som står bakom disken när man beställer. Vet man vad man vill ha så är det smidigare ha med ett reg nr på en sådan bil som tex när jag beställde klarglas strålkastare till min V70-99.
Tex vill man ha ett R-design emblem får de leta ett tag . Har men ett reg nr på en bil med r-design paket hittar de direkt :-)-)
Tek2kale skrev:Enligt många så har "Volvo" vissa svårhittade delar och det mesta...vad kan man hitta? Till hur gamla bilar?
Till min 745 GLT -88B med 16V motorn och OD-låda hade dom avtappnings och nivå pluggen till växellådan när den krånglade. Jag frågade på backventil, schims, O-ringar, packningar och lite "smått och gått". Allt var utgått. Inte ens packningen till locket under silen hade dom. Packning gjorde jag själv en och O-ringar går att köpa på andra ställen men reducerventilen och backventilen såg "risiga" ut. Vet ej om det var det som var felet, köpte en beg. låda när jag inte fick den att fungera.

Mvh
Lennart
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]