Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejhar en 740 som känns allmänt slö och dör när man kör (även varvräknaren)men sedan efter några sekunder går igång igen. Har bytt tändningslås , tändspole , fördelarelock, rotor ,hallgivare. Vad kan det vara för fel? Då varvräknaren också dör så antar jag att det är tändningsfel och inte bränsleproblem.
Tacksam för svar
Det sitter en "tändförstärkare" bakom strålkastaren på vänster innerskärm. Även jordfel kan spöka, sitter jordplint i närheten där. Sitter jordplint på samma ställe på höger innerskärm också. Har du bytt det andra är det ju nästan bara den och tändkablar kvar. Och boxen förstås. Tändförstärkaren förstärker signalen från Hallgivaren så tändspolen får rätt ström (spänning)

Mvh
Lennart
Har bytt tändkablar nu men ingen skillnad. Antar att du menar tändmodulen när du skriver tändförstärkare. Men det finns ingen sån på min har lh 2.2. Är nära på köra ner åbäcket i sjön snart. Finns det något annat än styrboxen som kan vara boven tänkte kanske att nåt bränslereläe eller så kan vara slut men då borde väll inte varvräknaren dö?
Tacksam för svar
Har bytt tändkablar nu men ingen skillnad. Antar att du menar tändmodulen när du skriver tändförstärkare. Men det finns ingen sån på min har lh 2.2. Är nära på köra ner åbäcket i sjön snart. Finns det något annat än styrboxen som kan vara boven tänkte kanske att nåt bränslereläe eller så kan vara slut men då borde väll inte varvräknaren dö?
Tacksam för svar
Tacksam för svar
turboroger123 skrev: Antar att du menar tändmodulen när du skriver tändförstärkare. Men det finns ingen sån på min har lh 2.2.
Alla B200, 230, 234 med bokstven F, E, eller K efter har en tändmodul, tändförstärkare, styrenhet, modulenhet, slutsteg. Kärt barn har många namn, och den sitter på innerskärmen bakom vänster strålkastare vid luftfiltret.

Mvh
Lennart
Kontrollera kablarna som går till tändspolen, det kan vara ett brott i någon kabel som bara öppnar sig ibland när kabeln rör sig.

Mvh GK

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]