Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jmelin
Tjabba :)
Har en 940 som strular lite...
Jag har märkt att den på senaste tiden har dålig tomgång när man frikopplar... Låt säga att man kör i 40 på 3:an och närmar sig en rondell... Frikopplar och bromsar innan rondellen... Då går tomgången ner på 400-500 varv sen upp till 850-900 och lägger sig stabilt där. Ibland händer det även att den dör...
Jag gasade lite när jag stod stillaståendes till cirka 4000-5000 varv och släppte sedan av och då sjönk varvmätarn i botten och bilen dog...
En annan sak som hände nyss, var att när jag skulle åka iväg med bilen efter att den stått några timmar och var därför kall, så startade jag bilen -> hoppade igång för att sedan dö direkt... Startade igen och gasade till lite så den får lite mer soppa och då höll den sig vid liv.

Är det någon som är bekant med detta felet? Känns som att det blir värre och värre... Otroligt tacksam för svar då jag ska iväg 30 mil i helgen och vore skönt ifall detta är åtgärdat innan. Tack på förhand :)
GUIDE: Byte centrallåsmotor

Tack för en bra guide, var inga stora bekymme[…]

Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]