Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mrtorva123
Tjena!
Min vänstra blinkers blinkar alldeles för snabbt. Den högra blinkar dock bra. Det konstiga är att både sidoblinkersen och främre blinkersen (vänstra) blinkar också väldigt svagt, vilket inte den bakre gör. Vänstra framljuset lyser också väldigt svagt. Sen lite komiskt också så starta vindrutetorkaren om jag blinkar vänster :D Men inte om jag blinkar höger dock :lol:
Några idéer?
Användarvisningsbild
av Camel
Sannolikt dålig jordpunkt främre vänster innanför strålkastaren på skärmens insida. De brukar korrodera. Lossa, skrapa rent samt se till att få ordentlig kontakt. Om rost i karossen är orsaken, dra en ledning från jordplinten till en frisk del av karossen där jordning erhålls.
Camel skrev:Sannolikt dålig jordpunkt främre vänster innanför strålkastaren på skärmens insida. De brukar korrodera. Lossa, skrapa rent samt se till att få ordentlig kontakt. Om rost i karossen är orsaken, dra en ledning från jordplinten till en frisk del av karossen där jordning erhålls.
Haha, jordkabeln hade faktiskt lossnat helt vid jordpunkten du nämnde. Satte dit den och det började funka direkt!
Tack så mycket för hjälpen!

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]