Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo21
Hej! Jag har lite planer om att sätta bredare däck på min 745 just för att få den att se lite ''argare'' ut. Inte hittat något vettigt om det men vad jag har fått för mig så skall detta gå utan problem? Rakt på alltså. Har kvar 15 tums fälgarna vilket däcken skall sitta på. Vet ni ifall någon har gjort liknande och varit tvungen att ändra något? Att valsa skärmkanterna vill jag helst slippa men är helt ok.
Användarvisningsbild
av lennarte
Vad är det för fälgar du har? Har du ungefär samma ET mått så bör det funka om inte fälgarna är för breda. Sedan är däcken för stora (lagligt sett) men det kanske du inte bryr dig om (rullomkretsen är 12% större). Det passar alltså inte med typ 850 fälgar. Med spacers kan man dock fixa till det mesta. http://www.shrek.se/rullomkrets.htm

Mvh
Lennart
av Volvo21
jag skall ha dessa däck enbart ibak på original fälg. Dvs, Discovery däck ungefär.. Kommer inte ihåg hur breda de är men de ligger nog på kansk 235 65 15. OCh vad jag vet så borde det inte ta ibak.
av Volvo21
[quote="SA4AQS"]Nej perra, det ser ju stört ut med fjollprofil oj ursäkta stavfelet menade ju så klart lågprofil.

Volvo21 Ett problem som man får med för stor profil är att däcken tar i den nedre fjäderbenstalriken men kolla in min brors XC945:a http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 51&t=86082[/quote

Den såg riktigt grym ut! Då jag bara ska ha det ibak så känns det som om det är helt lungt. Dock så har jag luftfjädrar ibak, Eller ja, Inte längre men jag har allt draget till det. Förra ägaren tog bort detta när han sänkte bilen till en höjd utav 2,5varv både ifram och ibak.. Idiot.

Har tittat på o byta de gamla emot Monroe airride, Men funderar på att göra som din bror och sätta i ''puckar'' i fjädern istället. Vet du vad han använde för något? Hälsa honom att bilen ser sjukt ''mean'' ut ! :D :D :D

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]