Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jesper13
jag brukar göra såhär:

palla upp, lossa hjul
lossa muttenr under leden, sedan de två bultarna som håller upp i fjäderbenet. med ett spett kan du enkelt bända ner länkarmen det som behövs och sedan slår du med handsläggan på godset i länkarmen som håller ledens kona, brukar ploppa upp efter 2-3 slag.

montera i omvänd ordning. om konan skulle snurra i godset kan man trycka upp länkarmen lite mha domkraften
av swedbank
jesper13 skrev:jag brukar göra såhär:

palla upp, lossa hjul
lossa muttenr under leden, sedan de två bultarna som håller upp i fjäderbenet. med ett spett kan du enkelt bända ner länkarmen det som behövs och sedan slår du med handsläggan på godset i länkarmen som håller ledens kona, brukar ploppa upp efter 2-3 slag.

montera i omvänd ordning. om konan skulle snurra i godset kan man trycka upp länkarmen lite mha domkraften
aha okej. De värsta är att jag slagit som ett jävla as där konan sitter.. å de händer inte ett skit...
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Jag har för mig att jag lossade muttern på spindelleden och lossade krängningshämmarstaget. Därefter kände jag att bultarna som håller spindelleden i spindeln gick att lossa, men lät de sitta i skruvade. Sedan minns jag inte om det var brytgaffel mot leden som gällde, eller om jag satte upp en domkraft mot tappen på spindelleden (som mothåll) och bankade på länkarmen.

Återkoppling i ärendet. Meken har vari[…]

Verkar ju bara vara jag som har det då. Kan[…]

Handskfacksdelar S40

Om du letar i sprängskisserna på www.vo[…]

Nytt UX

Vi håller oss i denna tråd. https://ww[…]