Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av NilsO
Ordet "tändsignal" är nog mest en dålig översättning. Det som menas är en punkt som har +12 V (batterispänning) när tändningen är på. Det finns lite varstans, så beror mest på var trackuniten ska sitta.
av Beros
Tänkte sätta trackuniten i handskfackets vänstra sida. Tändsignalen kan sen tas från säkring 22 ABS eftersom bilen inte har ABS. Jord hittas oxo nära tex i cigarettändaren. Men var hittar jag kontinuerlig plus där bakom askkoppen? Var finns 78 positive terminal board fysiskt? Kanske handskfackets belysning har kontinuerligt plus? Då kunde ju jord även tas där.
Tack för råd
Beros
Användarvisningsbild
av lennarte
Nere vid fötterna på min (745) på passagerarsidan sitter bränsleboxen. I anslutning till den (ovanför/framför) sitter en + box med ström direkt från batteriet, en röd (grov) kabel in och 2 ut (om jag minns rätt). Där finns även en jordpunkt. Strömmen "tändning på" kan du kanske inte hitta där, men på min är/var cigg. uttaget kopplat så. Alla är inte det. Det finns säkert lediga uttag till alla kablarna direkt i säkrings/relä hållaren annars. 7 och 900 är ganska lika, det är samma kopplingsschema från -90 och uppåt. Dom sista 900 är inte samma.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Annars tar man och drar ut hela säkrings relä grejen som lennart skrev och kopplar in sig på undersidan, där finns minus, kontinuerlig spänning och spänning vid tillslag av tänningslåset och om enheten kan vid tex stöld bryta bränsle pumpens matning så är det lätt att koppla där.
Bensinpriser v2

@StefanN , Nån som minns vad bensin kost[…]

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]