Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bilman
Det skriker som f_n när jag bromsar lätt från bromsen vänster fram i min 745: Pasta på beläggets... kanter och silikon på baksida av belägget.Beläggen är en månad gamla men bara den vänstra bromsen som skriker.Var till Volvo men fanns inte skrikplatta att köpa. På biltema och mekonomen har de slags kuddar snarare än skrikplattor.Har hört att de bränns upp efter ett tag.Har någon något tips mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
bilman skrev:Det skriker som f_n när jag bromsar lätt från bromsen vänster fram i min 745: Pasta på beläggets... kanter och silikon på baksida av belägget.Beläggen är en månad gamla men bara den vänstra bromsen som skriker.Var till Volvo men fanns inte skrikplatta att köpa. På biltema och mekonomen har de slags kuddar snarare än skrikplattor.Har hört att de bränns upp efter ett tag.Har någon något tips mottages tacksamt.
ta bort siliconet från baksidan försök att få tag på ett par skrikplattor på nån annan firma.
mekonomens kuddar vet jag inget om men testa.
personligen har jag bara haft kopparpasta på beläggens kanter.
silckon på baksidan av belägget humm är det nån slags högtempratur Silicon?.
har hört att skrik orsakas av vibration i beläggen för kännedom.
jag brukar även dra på lite tunt med koppar pasta på baksidan om ja inte har skrikplattor men det är ju jag.

hasse.
Bensinpriser v2

@StefanN , Nån som minns vad bensin kost[…]

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]