Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Min V90 har fyra fabriksmonterade högtalare i dörrarna. Jag har för mig att det fanns en större ljudanläggning med 8(?) högtalare. Är det någon som vet om kablar finns dragna till de platser där de extra högtalare sitter? Jag har lekt med tanken att förbättra ljudet lite grann genom att uppgradera till den stora anläggningen.

Var sitter f.ö. de "extra" högtalarna - instrumentpanelen samt B-stolparna, eller finns det ytterligare ställen?
Jag passar på att lyfta den här tråden då jag tänkt ta tag i det här med ljudet i bilen. Om jag inte ska leta på skroten, vilka dimensioner på högtalare passar i instrumentpanelen?

Den intressanta broschyren i inlägget ovanför listar ett bredbandselement med beteckningen HT-221, diameter 100 mm, men jag kan inte lista ut hur djup den får vara.
HT-221 sitter ju som du kan se på en konsol vilket gör att den hamnar en bit upp viket i sin tur gör att magneten får plats. Har svårt att se att en vanlig 4"-högtalare skulle få plats utan ett modda dit den på något sätt. Lyft på högtalargallret så ser du hur det ser ut. Jag har HT-213 i min S90 och det kommer man långt på om man har högtalare i samtliga dörrar, vilket det brukar sitta i sen allra flesta bilar.
Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volatil[…]

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]