Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvooskar
hejsan, jag fick för mig att byta ut min motor i min volvo 240 från en b230f till en b230ft och nu har jag byt motor och vart på regbes, dom sa att jag skulle ta reda på hur mycket NM motorn ligger på, jag har kollat runt lite på några sidor men kan inte hitta något vettigt svar. derför undrar jag om någon här vet det tacksam för svar!:)
av MSjölund
Hej.
Vilken skam att Bilprovningen inte ska kunna sånt.....
Volvo 940 1991 B-230-FT 165 hkr 4800 rpm / 264 Nm (194 lb.ft) @ 3450 rpm.
Lycka till med regbes.
// Micke.
av volvooskar
Aa tycker det vart besviken:(
tack så mycket för siffrorna, aa får hoppas de funkar denna gång!:)
Vart kunde du hitta faktan? har letat men inte hittat något:)
av MSjölund
volvooskar skrev:Aa tycker det vart besviken:(
tack så mycket för siffrorna, aa får hoppas de funkar denna gång!:)
Vart kunde du hitta faktan? har letat men inte hittat något:)
Jag hade siffrorna i huvudet sedan förr.
Mvh.
Användarvisningsbild
av Maxwell
Riktigt uselt att dom inte orkar ta reda på det!
En reg bes är ju inte direkt gratis så något tycker man väl ändå att dom kan göra för pengarna. Det är väl heller inte den första turbospisen dom reggar om, lär du vara ett av de vanligaste motorbytena i Sverige, F --> FT.
av MSjölund
Maxwell skrev:Riktigt uselt att dom inte orkar ta reda på det!
En reg bes är ju inte direkt gratis så något tycker man väl ändå att dom kan göra för pengarna. Det är väl heller inte den första turbospisen dom reggar om, lär du vara ett av de vanligaste motorbytena i Sverige, F --> FT.
Du sprang väl på en nitisk papperskyfflare som är intresserad av allt utom gamla hederliga bilar ??:-/
Du skulle sagt åt honom att göra det han har betalt för (och DU har betalt för) stå på dig nästa gång för dom äger varken dig eller din bil.
Handskfacksdelar S40

Hejsan. Jag är på jakt efter dom sm&ari[…]

Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volat[…]

Felkoder skall utläsas så fort jag f&ar[…]

Det kan också vara ett kabelbrott i lednings[…]