Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av setreus
Min älskade Volvo 945 startar aldrig om den varit parkerad i nedförsbacke och det bara är lite bensin i tanken (<10 L). Jag har också märkt att jag ibland får (temporär) soppatorsk i vänstersvängar.

Lösningen för mig har varit att rulla ner på platt underlag och starta. Ibland är det ganska trixigt om man är fickparkerad och det har hänt flera ggr att jag fått backa ut på startmotorn för att sedan rulla igång.

Är detta normalt? Är det en bränslepump i tanken som slutat funka? Eller är det den modellen (Classic -98)?
Nä, så är det inte på de här modellerna... :)
Då pumpen sitter i bakre delen av tanken så skulle detta kunna uppstå men bara då det endast är någon eller ett par liter kvar i tanken. Har själv någon gång råkat ut för samma problem på min förra 945 men då hade hade jag kört lääänge på reserven. Har armaturen varit urtagen någon gång? Isf skulle den kunna sitta lite snett och inte nå ända till botten av tanken.
Maxwell skrev:Nä, så är det inte på de här modellerna... :)
Då pumpen sitter i bakre delen av tanken så skulle detta kunna uppstå men bara då det endast är någon eller ett par liter kvar i tanken. Har själv någon gång råkat ut för samma problem på min förra 945 men då hade hade jag kört lääänge på reserven. Har armaturen varit urtagen någon gång? Isf skulle den kunna sitta lite snett och inte nå ända till botten av tanken.
Håller med om det sista, jag har liknande (fast inte så mycket) problem med min så den sitter nog bara lite snett. Första gången jag bytte bränslepump så hamnade jag helt klart snett med armaturen och då hade jag precis samma problem som du. Fick hjälp att sätta den rätt (satans konstruktion) och sen blev det bättre.

Andra gången (på frugans bil) visste jag om problemet och på den har vi inga problem.
Rtti trafiktjänst navigation

Hej Har en 2015 V60 där RTTI,n inte fungerat […]

Batterifråga?

cellerna syns inte genom plasten? Jag har ingen lu[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]