Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Matchmiss
Hej, eftersom min huvudpump surrar och låter illa så tänkte jag byta den. Bytte först förpumpen för jag trodde den var kass men var nog huvudpumpen hela tiden.

Kan tillägga att bilen är inte svårstartad eller liknande, startar hur fint som hellst även med bara några liter i tanken. Däremot hörde jag på pumpens ljud igår innan jag tanka att den gick ojämnt ungefär som trycket kom och gick lite, dock inget som märks på tomgången som ligger stabilt.

Antar att det inte är bränslereläet som är dåligt heller eftersom bilen aldrig tvärdött eller inte gått att startat sen pumpen börjar låtit, det är bara irriterande.

Men vilket som, vill göra detta så billigt som möjligt, dock ordentligt såklart men biltema har ju en pump för 500kr, är inget fan av deras reservdelar vanligtvis men är den duglig? Och isåfall passar den rakt på de befintliga slangarna, fästningarna osv?
Dessutom undrar jag vad man bör köpa för tillbehör när man ända tar dän den gamla pumpen, tänker packningar, klämmor osv osv.

Uppskattar all hjälp jag kan få! :-)

PS. Har en 744 -88A LH 2.2 B230F
av Arne
Byt även backventilen samtidigt som sitter strax bak pumpen. Enklast är att köpa en pump som passar direkt utan att modda om en massa. Kolla på skruvat.se, Meca, m,fl. Säkert billigare än på Volvo.
Rtti trafiktjänst navigation

Hej Har en 2015 V60 där RTTI,n inte fungerat […]

Batterifråga?

cellerna syns inte genom plasten? Jag har ingen lu[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]