Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo1977
Hjälp!

Har en 744-90 som bara dog under färd? Soppan rinner ut i röret som luften kommer i!
Bilen startar inte alls Tänder inte helt livlös Har kollat reläna för spridare och bränsle.
Soppa pumpen funkar men låter illa.
Tacksam om någon har bra förslag att testa.
Mvh
Användarvisningsbild
av lennarte
volvo1977 skrev:Har en 744-90 som bara dog under färd? Soppan rinner ut i röret som luften kommer i!
Vad menar du med detta? Menar du att det "rinner in" bensin i insugningsröret? I så fall kan det vara i bränsletrycksregulatorn som membranet givit upp. Då läcker det bensin direkt från railsen och in i insuget genom den lilla vakuumslangen som sitter mellan regulatorn on insuget.

Mvh
Lennart
av volvo1977
lennarte skrev:
volvo1977 skrev:Har en 744-90 som bara dog under färd? Soppan rinner ut i röret som luften kommer i!
Vad menar du med detta? Menar du att det "rinner in" bensin i insugningsröret? I så fall kan det vara i bränsletrycksregulatorn som membranet givit upp. Då läcker det bensin direkt från railsen och in i insuget genom den lilla vakuumslangen som sitter mellan regulatorn on insuget.

Mvh
Lennart
Tackar för tipset jag skall prova det i morgon, låter som att det är riktigt :-))
av volvo1977
SA4AQS skrev:Byt bränsletrycksregulatorn, och motoroljan som nu borde vara full av bensin :wink:
Jag skall byta bränslereg samt byta olja i morgon! får tipset! :-))
av volvo1977
volvo1977 skrev:
SA4AQS skrev:Byt bränsletrycksregulatorn, och motoroljan som nu borde vara full av bensin :wink:
Jag skall byta bränslereg samt byta olja i morgon! får tipset! :-))
Hej igen!

Nu har jag bytt tryckreg samt tändspole och vips så funkade bilen igen :-))
Tack alla för era tips! Ha en trevlig kväll/Roger
Nytt UX

Vi håller oss i denna tråd. https://ww[…]

Volvo car UX

Hur kommer det sig att ni ändrar fläkt o[…]

Xenonljus xc60

Dessa köpte jag https://www.24.se/fordon/bilt[…]

Batterifråga?

Varför inte bara öppna och kolla? Intr[…]