Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SA4AQS
Jag försöker dela med mig av de lilla jag kan och vet, jag kom på att en av dom gula till tiduret ska gå till tändningen så att klockan tänds när tänningen är på och den andra är då dimmning vid mörker körning och tänder bakgrundsbelysningen av knapparna, röd är plus svart minus och grön är signal till värmaren 12v = på 0v = av, blå har jag för mig är förlängd gångtid och kopplas då till minus, brun minns jag inte vad den var men har för mig att det var något med elektrisk motorvärmare.

Värmekranen sitter den så den blockerar vattnet från att flöda kanske?
av DandanRacing
Det är den gula tjocka sladden som kommer från värmarens styrbox som ska kopplas in i ecc. Den ska endast ge en lite styrsignal till Eccpanelen som sen ska sköta resten dvs full defreoster full värme o fläkten på 1an eller om det var 2an.
Ang termostat till fläktstyrningen har jag aldrig hittat den under stolarna därimot brukar den sitta påskarvad på den gula sladden som går till fläktstyrningen någonstans innanför instrumentbrädan.

//Andreas
av arre
Jag vet inte om värmekranen blockerar men fläkten går på alla lägen när jag provar den iaf och man känner att den värmer.
När jag först skulle koppla in det tog jag fel gul, dvs den gula till tändningen.
Inte kan jag väl bränt något iomd det väl?
Jag kikade lite snabbt i morse i tjejens 940 och den gula kommer från plats 3 i styrenheten.
Jag har fattat det som att det är utgång 10 som går till kupefläkten om man läser pdf filen monteringsanvisning parkeringsvärmare här på forumet.
Jag ska försöka forska lite mer i morgon om kablarna från min styrbox.
Det är ingen som har en volvo med ecc som har värmare monterad och kan berätta om ac-knappen ska blinka på eccenheten mär man kör värmaren?
Nytt UX

Vi håller oss i denna tråd. https://ww[…]

Volvo car UX

Hur kommer det sig att ni ändrar fläkt o[…]

Xenonljus xc60

Dessa köpte jag https://www.24.se/fordon/bilt[…]

Batterifråga?

Varför inte bara öppna och kolla? Intr[…]