- mån 17 mar 2014, 20:37
#846818
Jag är helt med på Lennarts spår. Hög växel och en kompis som trycker på bromsen.
Sedan gäller som alltid bra verktyg - i fallet med remskivan på vevaxeln fungerar hylsa med skaft och en rörstump som förlängare underlättar. På så vis bör man slippa köra på startmotorn. (Bäst är att koppla bort minus på batteriet, så man inte av misstag drar runt motorn när man håller på).
När jag bytte på min gamla 940 tog jag det helt lugnt, ingen stress, inga specialverktyg, inget lyxigt garage. Det gick på ganska precis 2 timmar inklusive varmkörning och lossning/åtdragning av spännaren.
Sedan gäller som alltid bra verktyg - i fallet med remskivan på vevaxeln fungerar hylsa med skaft och en rörstump som förlängare underlättar. På så vis bör man slippa köra på startmotorn. (Bäst är att koppla bort minus på batteriet, så man inte av misstag drar runt motorn när man håller på).
När jag bytte på min gamla 940 tog jag det helt lugnt, ingen stress, inga specialverktyg, inget lyxigt garage. Det gick på ganska precis 2 timmar inklusive varmkörning och lossning/åtdragning av spännaren.
Skruva aldrig på tom mage...