Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej har en liten fråga ang ett motorbyte som jag hade tänkt att göra. Har en Volvo 740 Gl -91 med regina-sprut och hade tänkt att ta en turbomotor från en volvo 940 års modell mellan 94-96. vad behöver jag göra? Funderar på om alla kablar och allt passar rakt på eftersom jag har regina sprut? eller måste det bytas ut kabelhärva och sån skit eller?
Om du skall byta motor så skall du ta med all elektronik, givare, mätare och elektroniska enheter med komplett kablage och kringutrustning, från donatorbilen.
Det finns alldeles för många trådar här på forumet om överambitiösa hobbymekare som går ut hårt med motorbyten etc. etc. Samtidigt tänker dom sig att skapa någon sorts värstingbil. Sedan kommer frågorna här varför det inte fungerar.
Vill du vara 100% säker på att allt skall fungera så skall du ta en identisk motor till den som sitter i nu.
Xenonljus xc60

@Manpower74 , Vad är det ens för lampa […]

Styrsnäcka Amazon

Vad är det för fel på den??? S&aum[…]

Besiktningsperiod

Jag besiktade bilen för första gån[…]

Batterifråga?

Du anar inte hur komplex matris det blev när […]