Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mkstar
Finns det någon möjlighet att släcka lampan i diagnostiken för automatlådan som varnar för totalhaveri av lådan ??

Nu blinkar knapparna på lådan samt en pil i instrumenteringen

tack sam för svar
Med vänlig hälsning mkstar
av TourettesGuy
Jag hade samma fel på min för ett tag sen, finns någon tråd här på forumet...som nån sa löste det sig automatiskt efter ca 10 omstarter om felet inte uppstod igen under denna tid...varningslampan (pil upp) slutade blinka och även W E S knapparna bredvid växelspaken. Min 965 e från 97 men kanske fungerar lika på din! :) Så fungerar lådan som den skall återställs allt rätt vad det är...
av Gelis
När du skriver dignostiken menar du dioden i diagnostikboxen i motorummet?
Det vanligaste felet är att växellägesgivaren tackat för kaffet. Kan gå att avhjälpa tillfälligt med att dra spaken mellan P och 1 ett 25 tal gånger ( motorn avstängd ) sedan måste man ta bort felkoderna. Har man tur så funkar det igen. Men har en förmåga att komma tillbaka vid kall väderlek.
Så läs av felkoderna först för att se vart felet ligger, görs i dignostikboxen.
Användarvisningsbild
av Kompe
Hade samma problem på min 94'a när den hade stått för länge, efter att ha kört den lite oftare slockna lampan och allt gick som det skulle. Vanligt annars att kontaktstycket på sidan om lådan blir skitigt med dålig kontakt som följd.
Läs ur felkoder innan du rycker allt för möe i spaken :roll: :wink:
Xenonljus xc60

@Manpower74 , Vad är det ens för lampa […]

Styrsnäcka Amazon

Vad är det för fel på den??? S&aum[…]

Besiktningsperiod

Jag besiktade bilen för första gån[…]

Batterifråga?

Du anar inte hur komplex matris det blev när […]