Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av peringe
Har en 740 som stannade när jag körde, drog hem den o in i garaget startade den gick på tomgång dog när jag gasade lite, lossade returslangen från motorn satte dit en annan slang till en bytta, startade igen,, ingen soppa i byttan alltså för lågt tryck på soppan. Pumpen lät konstigt, provade att tvångsstyra dem genom att mata 12V på säkring 11 då lät de ok och det kom soppa i returen. Mätte sedan att det inte kom ngn spänning till matarpumpen när jag körde på nyckeln. Åkte till skroten hämtade alla reläerna från en krockad bil satte i dom funkar inte efter det heller.Misstänker att det är ngn kabel på vägen mellan batteri o säkringsbox som är dålig. Har tidigare haft en matarpump som drog ca 5Ampere och det kanske inte var bra för kablarna. Tror inte att jag har ngn gnista heller.
av peringe
Under alla under!!! Fanskapet har startat, mig veterligen har jag inte gjort ngt för att den skulle starta o nu har jag skruvat tillbaka returslangen o den startade efter det också, så nu hoppas jag att den går ända fram till på torsdag då den ska besiktigas.
Xenonljus xc60

@Manpower74 , Vad är det ens för lampa […]

Styrsnäcka Amazon

Vad är det för fel på den??? S&aum[…]

Besiktningsperiod

Jag besiktade bilen för första gån[…]

Batterifråga?

Du anar inte hur komplex matris det blev när […]