Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena.

Har nu fått tag i en b230ft, helt komplett.. Har lite funderingar om blandannat elsystem osv..

Har ju som sagt en komplett b230ft, alltså med elhärva till motorelen. Funderade på om det va värt den tiden de tar att byta elsystem eller om det funkar att köra med original elhärvan till motorn? Bara förlänga lmm kontaktstycket samt byta boxarna och köra med saab röda spridare som ska vara samma ohm som original spridarna till F motorn..

Vad är absolut enklast ?

Samt ska det sitta kallstartsventil på b230ft motorn ?

Skiljer sig svänghjulet på b230ft o b230f ?

// Kallonen
Om du har en komplett och fungerande motor med tillhörande motorstyrsystem och tänker sätta den i en annan bil, skall du naturligtvis använda hela motorstyrsystemet och all kringutrustning i original.
Gör du inte det så har du ju lagt grunden till alla problem med att enheter inte passar ihop och eviga störningar och driftstopp som följd.
Det finns många trådar här på forumet som vittnar om just sådana anpassningsproblem.
Till saken hör att det är en A-traktor.. Lite bonnmeck är helt okej, men det viktigaste.. FORT OCH FEL.. skulle dock vilja minimera det där med fel ;)

Saken är den att, han jag köpte motorn av är en person, han jag köpte elsystemet av är en annan.. så inte 100% på att det är samma årsmodell, tror att boxarna är från 97-98 typ.. och elsystemet från 91.. Samt att jag har kontaktstycket till bränslebox inte till tändboxen för det skulle va samma kontaktstycke som jag har i min bil, så det delar man på där själva kontaktstycket som går till baklysen och vidare till tändboxen.. om du förstår vad jag menar..? Lite halv taskig på att förklara men hoppas du fattar ändå :)
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Slutfaktura från Mercedes har kommit så[…]

Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]